• 07.11.2024 17:15
    הארכת שעות הפעילות במרכז השירות
  • הנחיות התגוננות ברכבת הקלה
  • 22.08.2024 12:20
    הודעה לציבור
  • 24.06.2024 16:30
    עדכון תעריפי התחבורה הציבורית בהתאם לצו הפיקוח על המחירים
  • רפורמה "צדק תחבורתי"
  • חוק הארכת מועדים למגישים השגה ו/או ערר בגין חיוב מוגדל
  • עסקאות אשראי
  • נסיעות הדרכה
  • החזרי נסיעות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
  • מידע כללי
לכל הדיווחים

חובת תיקוף

חובת התיקוף

חובת התיקוף (תשלום) בישראל, נקבעה על פי הנחיות משרד התחבורה וחלה על כל סוגי כרטיסי הרב קו, היישומונים והחוזים. על הנוסע לתקף את הכרטיס/ישומון בכל נסיעה ללא תלות בפרופיל המזכה בהנחה על הנסיעה או בנסיעה חופשית לרבות אזרחים ותיקים בגילאי 75 ומעלה.

נסיעת מעבר מאוטובוסים לרכבת הקלה יכובד תיקוף בעבור מספר נוסעים באמצעות רב קו אחד מאותו החוזה בלבד

הרכבת הקלה היא אמצעי תחבורה מסוג "מערכת פתוחה" אשר פועלת על בסיס אמון ולכן על מנת שאפשר יהיה לקיים תחבורה ציבורית משולבת בין כלל המפעילים ומתן זכות לנוסע למעבר בין אמצעי התחבורה השונים במשך 90 דקות ממועד התיקוף הראשון, ישנו צורך לתקף את אמצעי התשלום במעבר בין אמצעי התחבורה לרבות מעבר בין הקרונות השונים.

על הנוסע לוודא שברשותו כרטיס נסיעה מתאים/כסף מספיק/תיקוף אפליקציה ברציף לפני כניסתו לרכבת. נוסע שימצא ללא כרטיס נסיעה או כרטיס שלא תוקף כדין יחויב בחיוב מוגדל (קנס).

חיוב מוגדל: מחיר נסיעה מלא בתוספת פיצוי כספי ע"ס 180 ₪ ע"פ חוק בביקורת כרטיסים, חובת הנוסע להציג ולמסור את כרטיס הנסיעה לפקיד הרכבת על פי דרישתו.

יש לשמור את כרטיס הנסיעה לביקורת עד לאחר יציאה מתחום התחנה. נוסע שתיקף באפליקציה צריך לוודא כי הטלפון פועל כשפקיד הרכבת יבקשו להציג אישור נסיעה.


בהתאם לחוק הארכת מועדים להגשת תביעות ו/או ערעורים על חיוב מוגדל,
במידה והיום האחרון להגשה חל בין התאריכים 07.01.24-23.07.24, קיימת הארכה של חודשיים להגשה.
לתשומת לבכם, תהליך ספירת התאריך הוא חודשיים מהיום האחרון של התאריך המקורי.