מאת אלעד יזדי
את יום העבודה אני מתחיל באחד משני מקומות:
אם מדובר ברכבת הראשונה ב 4:00 בבוקר, אני יוצא מהדיפו של הרכבת הקלה.
אם הנסיעה יוצאת מאוחר יותר, היציאה ממרכז הנהגים. כשאני עולה לרכבת אני מוודא את תקינות הקרון, מוודא שהוא ריק, שאין חפצים שהושארו לאורכו ושהטלפון שלי כבוי.
אני מפעיל את הרכבת ומתחיל בנסיעה. סיבוב ראשון מפסגת זאב כל הדרך להר הרצל ובחזרה - ממוצע של שעה ועשרים לנסיעה. דיוק הזמנים בנסיעה קריטי, כיוון המרווחים בין הרכבות מתוזמנים היטב.
כשאני חוזר לפסגת זאב אני יוצא מהרכבת ונכנס לחדר הנהגים להפסקה של חצי שעה (לפחות) - שותה קפה, נפגש עם החבר'ה ונח.
כשמגיע הזמן של הסיבוב השני אני יוצא אל הרכבת, קשוב למכשיר הקשר, מאזין לפקודות חדר הבקרה של הרכבת, כל כולי מרוכז בדרך בכדי להסיע את הנוסעים שלנו בבטחה.
אני מתחיל בנסיעה מפסגת זאב, אל הר הרצל וחוזר חזרה לתחנת חיל האוויר. אני עושה סריקה של הקרונות, מוודא שלא נשארו חפצים ללא השגחה ונכנס לחדר הנהגים להפסקת אוכל. יושב עם חברים לעבודה, שותים קפה, אוכלים יחד וכשמגיע זמן הסיבוב השלישי והאחרון, אני יוצא שוב כשאני עם פלאפון כבוי וקשוב לבקרה.
חוזר מהסיבוב האחרון, ומסיים את יום העבודה במרכז הנהגים. בימים בהם אני עובד ערב וסוגר הפעלה בלילה, אני מחזיר את הרכבת מחיל האוויר או מהר הרצל בחזרה לדיפו.
יש ימים שעוברים בלי אירועים מיוחדים שבהן הנסיעות הן מחיל האוויר להר הרצל ויש מקרים בהם ישנן הפרעות בקו (כמו חפצים חשודים, תאונות, אנשים שקופצים למסילה ומעכבים את התנועה, נוסעים שמחזיקים דלתות ומעכבים את תנועת הרכבות) ואז נדרשת סבלנות רבה וצורך להתאים את העבודה לשטח – שירות מקוצר, המתנה ממושכת על הקו וכיוב'.
העבודה קשה ומאומצת, אבל מהנה ומספקת במיוחד כשאני יודע שאני חלק חשוב מאוד מהסמל של ירושלים.